Gezondheid

Hoe wil jij je gezondheid verbeteren?
Je gezondheid kan op diverse manieren worden verbeterd. Eén belangrijk onderdeel hiervan is je voeding. Veel klachten onstaan door een voedselovergevoeligheid. Meestal denk je hier niet meteen aan en als je al een vermoeden hebt, dan weet je vaak niet om welke voedingsmiddelen het dan gaat.

Een voedselovergevoeligheid is niet niks, het liefst wil je ervan af. Helaas kan dit niet, je moet er mee leren leven.
Wat wel kan is het opsporen van de voedingsmiddelen waar je niet tegen kan en deze leren te vermijden.
Daarbij is het zeer belangrijk om te leren omgaan met het nieuwe dieet om terugval te voorkomen, zodat de klachten wegblijven. Naast het vermijden van de voedingsmiddelen waar je overgevoelig voor bent, is het van belang dat je lichaam herstelt van de schade die het door de voedselovergevoeligheid heeft opgelopen. Het herstel van de darmen heeft hierbij een belangrijke rol. In je darmen worden de voedingsstoffen opgenomen, door een voedselovergevoeligheid zijn je darmen vaak geïrriteerd of beschadigd en dit heeft een negatieve invloed op je gezondheid.

Speciaal hiervoor heb ik een stappenplan gemaakt. Dit is een basistraject waarbij je voedselovergevoeligheid wordt getest, de schade in je lichaam wordt hersteld en je informatie en begeleiding krijgt om te leren omgaan met je nieuwe dieet.
Hieronder vind je een uitgebreide omschrijving van het stappenplan.

Het stappenplan wordt op jouw voedselovergevoeligheid afgestemd, zodat je weer vol energie en zo goed als klachtenvrij kunt gaan leven.

Stap 1:
Uitleg van de samenwerking, het stappenplan en hoe het voedingsdagboek te gebruiken. Intake waar je last van hebt. Het inplannen van de afspraken.

Stap 2:
Testen voedselovergevoeligheid d.m.v. een spierspanningstest. Het voedingsdagboek gezamenlijk doornemen.

Stap 3 :
Testen voedselovergevoeligheid en een begin maken met het herstellen van de schade aan je lichaam d.m.v. voedingssupplementen en therapie. De uitslagen spreken we door en je gaat een begin maken met je dieet. Hiervoor krijg je van mij alvast recepten mee naar huis om aan de gang te gaan.

Stap 4:
Ik ga verder werken aan je lichaam om het in zo'n goed mogelijke conditie te krijgen. Het dieet wat je in stap 3 hebt gekregen gaan we toepasbaar maken in jouw dagelijkse leven, hierbij krijg jij van mij nog meer recepten en slimme boodschappenlijstjes.

Stap 5:
Deze stap zou je onbelangrijk kunnen vinden, maar o die kleine
lettertjes. Fabrikanten houden ons graag voor de gek met de
ingrediëntenlijst, daarom storten we ons op etiketten van producten die jij meebrengt. We gaan ze doorlezen en de ingrediënten scannen op de trucjes die fabrikanten hiermee uithalen. Ik geef je alternatieven voor producten die je niet meer kan gebruiken.
Tip: Vergeet vooral je bril niet voor de vaak hele kleine lettertjes.

Stap 6:
Samen evalueren we hoe het tot nu toe gaat en pakken we de punten aan waar je vastloopt.

Extra's twv: € 65,--
- Voedingsdagboek
- Receptenmap met recepten
- Slimme lijstjes

De tijd van een consult is 1 tot 1,5 uur

Twee maanden nadat je traject is afgelopen maak ik een afspraak met je om te kijken hoe het gaat.

Het traject is altijd uit te breiden met losse consulten.

Afspraak maken